Escritura e inclusión en la universidad: herramientas para docentes

44 E scritura e inclusión en la universidad . H erramientas para docentes Lu, M. Z. (2004). An essay on the work of composition: Composing English aga- inst the order of fast capitalism. College Composition and Communication, 56 (1), 16-50. Lu, M. Z., & Horner, B. (2013). Translingual literacy, language difference and mat- ters of Agency. College English, 75 (6), 582–607. Natale, L., & Stagnaro, D. (2018). La lectura y la escritura en las disciplinas . Uni- versidad Nacional de General Sarmiento. Prior, P. (1998). Writing/Disciplinarity: A sociohistoric account of literate activity in the academy . Lawrence Erlbaum. Rai, L., Lillis, T., Harrison, A., & Garcia-Maza, G. (2014). Effective case recording. En L. Rai (Ed.), Effective writing in social work. Making a difference . Polity Press. Riad, R. S. (2016) (Ed.). Letramentos acadȇmicos: contexto, práticas e percepções . Pedro Joao. Smith, D. (2005). Institutional ethnography . Altamira Press. Smitherman, G. (2003). The historical struggle for language rights in CCCC. En G. Smitherman & V. Villanueva (Eds.), Intention to practice: Considerations of lan- guage diversity in the classroom (pp. 7-39). Southern Illinois University Press. Street, B. (1984). Literacy in theory and practice . CUP. Street, B. (2015). Revisiting the question of transformation in academic litera- cies. En T. Lillis, K. Harrington, M. Lea, & S. Mitchell (2015) (Eds.), Working with academic literacies: Case studies towards transformative practice. Parlor Press. http://wac.colostate.edu/books/lillis/ Vitale, I. (2016). Sobrevida. Antología poética . Esdrújula. Wang, X. (2019). Tracing connections and disconnects: Reading, writing and digi- tal literacies across contexts. College Composition and Communication, 70 (4), 560-589. Wyatt, J. (1990). Commitment to higher education: Seven western thinkers on the essence of the university. SRHE/Open University Press. Zavala, V. (2008). La literacidad, o lo que la gente 'hace' con la lectura y la escri- tura. Textos de didáctica de la lengua y la literatura, 47 , 71-79. Zavala, V. (2009). ¿Quién está diciendo eso?: literacidad académica, identidad y poder en la educación superior. En J. Kalman, & B. V. Street (Eds.), Lectura, es- critura y matemáticas como prácticas sociales. Diálogos con América Latina (pp. 348-363). Siglo XXI/ CREFAL. Zavala, V., & Córdova, G. (2010). Decir y Callar: Lenguaje, equidad y poder en la universidad peruana . Pontificia Universidad Católica del Perú.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=