Entornos de enseñanza y aprendizaje mediados por tecnologías

63 Trabajos citados Adell, J. (2018). Más allá del instrumentalismo en tecnología educativa. En J. Gimeno Sacristán (Coord.), Cambiar los contenidos, cambiar la educación (pp. 135-151). Ediciones Morata. Allen, S. (2016). Applying adult learning principles to online course design. Distance Learning , 13 (3), 25-32. Arango, L. (2004). Jóvenes en la universidad. Género, clase e identidad profesional. Siglo del Hombre Ediciones. Barkley, E. F., Cross, K. F., & Major, C. H. (2007). Técnicas de aprendizaje colaborativo: manual para el profesorado universitario. Ediciones Morata. Borgman, J. & Dockter, J. (2018). Considerations of access and design in the online writing classroom. Computers and Composition , 49, 94-105. Borgman, J. & McArdle (2018). Personal, Accesible, Responsive, Strategic. Resources and Strategies for Online Writing Instructors. The WAC Clearinghouse/University Press of Colorado. Bourgeois, E. (2009). Apprentissage et transformation du sujet en formation. En J. M. Barbier, E. Bourgeois, G. Chapelle, J. C. Ruano-Borbalan, Encyclopédie de la formation . Presses Universitaires de France. Bourgeois, E. y Nizet, J. (1997). Aprentissage et formation d’adultes. Presses Universitaires de France. Boyd, P. W. (2008). Analyzing students’ perceptions of their learning in online and hybrid first-year composition courses. Computers and Composition , 25, 224-243. Bruner, J. (1978). The role of dialogue in language acquisition. In A. Sinclair, R., J. Jarvelle, and W. J. M. Levelt (Eds.) The Child’s Concept of Language . Springer-Verlag. Castañeda, L., Salinas, J. y Adell, J. (2020). Hacia una visión contemporánea de la Tecnología Educativa. Digital Education Review , 37, 240-268.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=