Rúbrica y otras herramientas para desarrollar la escritura en el aula

140 Hampton, S., Murphy, S. M., y Lowry, M. M. (2009). U sing Rubrics to Improve Student Writing. Revised Edition . Washington, DC: International Reading Association. Hayes, J. R. (1996) A new framework for understanding cognition and affect in writing. En C. Levy y S. Ransdell (eds.), The science of writing. Theories, methods, Individual Differences, and Applications. Mahwah, NJ: Erlbaum. Jimeno, P. (2004). La cohesión textual en la enseñanza de la lengua. Textos de didáctica de la Lengua y de la Literatura, 37, 52-64. Kaufman, A. et al (2010). «El día a día en las aulas: Proyectos de producción de textos». En Kaufman, A. (Coord). Leer y escribir: el día a día en las aulas. Buenos Aires: Aique. Kaufman, A. M. y Rodríguez, M. E. (2001). ¿Por qué cuentos en la escuela? Lectura y Vida, 22, 24-39. Kellogg, R.T. (2008). Training writing skills: A cognitive developmental perspective. Journal of writing research, 1, 1-26. Lee, I. (2002). Teaching coherence to ESL students: a classroom inquiry. J ournal of Second LanguageWriting, 11, 135-159. Matute, E., yb Leal, F. (1996). ¿Se puede evaluar la coherencia en narraciones escritas por niños? Lectura y Vida, 17, 5-16. McCutchen, D. (2011). From novice to expert: Implications of language skills and writing-relevant knowledge for memory during the development of writing skill. Journal of Writing Research, 3, 51-68. Ministerio de Educación. (2013). Guías Didácticas de Lenguaje y Comunicación, Apoyo Compartido. Montolío, E. (2001). Conectores de la lengua escrita . Ariel. Moskal, B. (2000). Scoring rubrics: what, when and how? Practical Assessment, Research & Evaluation, 7(3). Recuperado el 13 de octubre de 2014 de http://PAREonline.net/getvn.asp?v=7&n=3 Pavez, M. M., Coloma, C. J., y Maggiolo, M. (2008). El desarrollo narrativo en niños: Una propuesta para la evaluación y la intervención en niños con trastornos del lenguaje . Barcelona: Ars Medica. Peterson, C. y McCabe, A. (1991). Linking children’s connective use and narrative macrostructure. In C. Peterson y A. McCabe (Eds), Developing narrative structure (pp. 29-53). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum. Pressley, M., Mohan, L., Fingeret, L., Reffitt, K., y Raphael-Bogaert, L. (2007). Writing instruction in engaging and effective elementary settings. Best practices in writing instruction, 13-27. Referencias bibliográficas

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=