Inter- y transdisciplina en la educación superior universitaria: reflexiones desde América Latina

Núcleo de Investigación en Inter- y Transdisciplina para la Educación Superior (NITES) INTER ! Y TRANSDISCIPLINA EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR LATINOAMERICANA 154_ Sección II: Investigaciones y aproximaciones temáticas Transdisciplina e interfaz: dos lados de una misma forma Wickson F., Carew A.L. y Russel A.W. (2006). Transdisciplinary research: characteristics, quandaries and quality. Futures, 38, 1045-1059. Wickson F., Carew A.L. y Russell A.W. (2006). Transdisciplinarity: Context, contradictions and capacity . Futures , 40(5), 460-472. Wickson F. y CarewA. L. (2010).TheTDWheel: A heuristic to shape, support and evaluate transdisciplinary research. Futures , 42(10), 1146-1155. Wiek, A. (2007). Challenges of transdisciplinary research as interactive knowledge generation experiences from transdisciplinary case study research. Gaia, 16(1), 52-57.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=