Ecos de la Revolución Pingüina: avances, debates y silencios en la reforma educacional

P AULA M ENA • F RANCISCA C ORBALÁN 362 OCDE (1997). Parents as Partners in Schooling . Paris: Centre for Educational Research and Innovation. OCDE (2009). Iberoamérica en PISA 2006 . Informe Regional. Editorial Santi-llana. Peña, C. (2007). Por qué no debemos seleccionar. En: Brunner, J. J. y Peña, C. (Coords.) La reforma del sistema escolar . Santiago: Universidad Diego Portales. Power, S.; Whitty, G.; Edwards, T. y Wigfall, V. (2004). Schools, Families and Acade- mically Able Students: contrasting modes of involvement in secondary education. En: Ball, S. (Ed.) Sociology of Education , Routledge-Falmer. Terzi, L. (2008). Capability and Educational Equality: The just distribution of re- sources to students with disabilities and special educational needs. En: Halstead, M. y Haydon, G. (Eds.) The common school and the comprehensive ideal . Wiley- Blackwell. Tedesco, J. C. (2007). Gobierno y dirección de los sistemas educativos en América Latina. En: Brunner, J. J. y Peña, C. (Coords.) La reforma del sistema escolar . San- tiago: Universidad Diego Portales. Tomlinson, S. (2008). Gifted, talended and high ability: selection for education in one dimension world. En: Oxford Review of Education , vol. 34, Nº 1, pp. 59-74. Triguero, J. (2007). El mito de la regulación para el mejoramiento de la calidad de la educación. En: Pedagogía (Editorial) marzo-abril. Reich, R. (2008). How and why to support common schooling and educational choice at the same time. En: Halstead, M. y Haydon, G. (Eds.) The common school and the comprehensive ideal , Wiley-Blackwell. Reimers, F. (2000). ¿Equidad en la Educación? Revista Iberoamericana de Educación , Nº 23, mayo-agosto, OEI. Schiefelbein, E. y Schiefelbein, P. (2000). Determinantes de la calidad ¿qué falta por mejorar? En: Revista Perspectivas , vol. 4, Nº 1. Valenzuela, J. P.; Bellei, C. y De Los Ríos, D. (2009). Evolución de la segregación socioeconómica de los estudiantes chilenos y su relación con el financiamiento compartido. En: Evidencias para Políticas Públicas en Educación , FONIDE, Mi- nisterio de Educación, pp. 231-284. Welch, P. (2004). Equity, economics and educational need: some tension between con- sumer and producers interest in the management of secondary school admissions procedures. En: School Leadership and Management , vol. 24, Nº 2, pp. 191-203.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=