Nueva educación pública: evidencia para los desafíos de futuro

70 ■ Acosta, S., Garza, T., y Hsu, H. Y. (2020). The accountability culture: A systematic review of high- stakes testing and English learners in the United States during No Child Left Behind. Educational Psychology Review , 32, 327–352. https://doi.org/10.1007/s10648-019-09511-2 ■ Acuña, F., Assaél, J., Contreras, P., y Peralta, B. (2014). La traducción de los discursos de la política educativa en la cotidianeidad de dos escuelas municipales chilenas: La metáfora médica como vía de análisis. Psicoperspectivas , 13(1), 46–55. https://doi.org/10.5027/PSICOPERSPECTIVAS- VOL13ISSU1-FULLTEXT-363 ■ Au, W. (2022). Unequal by design. High-stakes testing and the standardization of inequality. Routledge. ■ Bellei, C. (Coord.). (2018). La Nueva Educación Pública: Contexto, contenidos y perspectivas de la desmunicipalización. CIAE-LOM. ■ Berryhill, J., Linney, J. A., y Fromewick, J. (2009). The effects of education accountability on teachers: Are policies too-stress provoking for their own good? International Journal of Education Policy and Leadership , 4(5), 1–14. https://doi.org/10.22230/ijepl.2009v4n5a99 ■ Biblioteca del Congreso Nacional. (2017). Ley 21.040: Crea el sistema de educación pública. https://bcn.cl/2f4ye ■ Centro de Políticas Públicas UC. (2021). Estudio de planificación de la segunda etapa de implementación de la Ley N°21.040. CPP-UC. https://educacionpublica.gob.cl/wp-content/ uploads/2021/04/Planificacio%CC%81n-de-la-Segunda-Etapa-de-Implementacio%CC%81n- de-la-Ley-N%C2%B021.040_-CPP-UC-1.pdf ■ CIPER. (2012, 10 de mayo). Ley SEP: Contraloría revela masiva pérdida de recursos destinados a educaci n de los más pobres. CIPER . https://www.ciperchile.cl/2012/05/10/ley-sep- contraloria-revela-masiva-perdida-de-recursos-destinados-a-educacion-de-los-mas-pobres/ ■ Colegio de Profesores. (2017). Mirada crítica al proyecto Nueva Educación Pública (Documento Departamento de Educación y Perfeccionamiento). https://www.colegiodeprofesores.cl/wp- content/uploads/2017/06/Mirada-Critica-Proyec-to-NEP-final.pdf ■ Darling-Hammond, L., y Rustique-Forrester, E. (2005). The consequences of student testing for teaching and teacher quality. En J. Herman y E. Haertel (Eds.), The uses and misuses of data in accountability testing: The 104th yearbook of the National Society for the Study of Education, Part II (pp. 289–319). Blackwell. ■ Falabella, A., y De La Vega, L. F. (2016). Políticas de responsabilización por desempeño escolar: Un debate a partir de la literatura internacional y el caso chileno. Estudios Pedagógicos , 2(42), 395–413. http://dx.doi.org/10.4067/S0718-07052016000200023 ■ Falabella, A. (2016a). ¿Qué aseguran las políticas de aseguramiento de la calidad? Un estudio de casos en distintos contextos escolares. Revista Estudios Pedagógicos , 41, 107–126. https:// doi.org/10.4067/S0718-07052016000100007 ■ Falabella, A. (2016b). Do national test scores and quality labels trigger school self-assessment and accountability? A critical analysis in the Chilean context. British Journal of Sociology of Education, 37(5), 743–760. https://doi.org/10.1080/01425692.2014.976698 ■ Falabella, A. (2019). The ethics of competition: Accountability policy enactment in Chilean schools’ everyday life. Journal of Education Policy , 00(00), 1–23. https://doi.org/10.1080/026 80939.2019.1635272 ■ Farvis, J., y Hay, S. (2020). Undermining teaching: How education consultants view the impact of high-stakes test preparation on teaching. Policy Futures in Education , 18(8), 1058–1074. https://doi.org/10.1177/1478210320919541 ■ Flórez, T. (2015). Systems, ideologies and history: A three-dimensional absence in the study of assessment reform processes. Assessment in Education: Principles , Policy y Practice, 22(1), 3–26. https://doi.org/10.1080/0969594X.2014.943153 Otras referencias

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=