Nueva educación pública: evidencia para los desafíos de futuro
Capítulo 18: ¿Qué opinan los directores y directoras sobre la implementación de la Nueva Educación Pública? 371 Referencias ■ Acton, K. S. (2021). School leaders as change agents: Do principals have the tools they need? Management in Education , 35(1), 43–51. https://doi.org/10.1177/0892020620927415 ■ Agencia de Calidad de la Educación. (2022). Resultados proceso SIMCE 2023. ■ Anderson, S., Uribe, M., y Valenzuela, J. P. (2023). Reforming public education in Chile: The creation of local education services. Educational Management Administration y Leadership , 51(2), 481–501. https://doi.org/10.1177/17411432221122930 ■ Barber, M., y Mourshed, M. (2007). How the world’s best education systems come out on top. Londres: McKinsey. ■ Bellei, C., Muñoz, G., Rubio, X., Alcaíno, M., Donoso, M. P., Martínez, J., y Díaz, R. (2018). Nueva educación pública: Contexto, contenidos y perspectivas de la desmunicipalización. Santiago: LOM Ediciones. ■ Coburn, C. E. (2001). Collective sensemaking about reading: How teachers mediate reading policy in their professional communities. Educational Evaluation and Policy Analysis, 23 (2), 145–170. https://doi.org/10.3102/01623737023002145 ■ Consejo de Evaluación de la Nueva Educación Pública. (2021). Informe de evaluación intermedia. Santiago, Chile. ■ Consejo de Evaluación de la Nueva Educación Pública. (2023). Informe de evaluación 2022. Santiago, Chile. ■ Consejo de Evaluación de la Nueva Educación Pública. (2024). Informe de evaluación 2023. Santiago, Chile. ■ Daas, R., Ganon-Shilon, S., Schechter, C., y Qadach, M. (2021). Implicit leadership theory: Principals’ sense-making and cognitive complexity. International Journal of Educational Management, 35 (3), 726–740. ■ Day, C., Gu, Q., y Sammons, P. (2016). The impact of leadership on student outcomes: How successful school leaders use transformational and instructional strategies to make a difference. Educational Administration Quarterly, 52 (2), 221–258. https://doi. org/10.1177/0013161X15616863 ■ Direcci n de Educaci n Pública y Ministerio de Educaci n. (2022). Información sobre el año de entrada en funcionamiento de los SLEP [Documento interno]. ■ Educaci n 2020. (2024). Encuesta nacional de docentes de la Nueva Educación Pública: Avances y desafíos de la implementación. Presentación de resultados. Santiago, Chile: Fundaci n Educaci n 2020. ■ Elmore, R., y McLaughlin, M. W. (1982). Strategic choice in federal education policy: The compliance–assistance tradeoff. En A. Lieberman y M. W. McLaughlin (Eds.), Policymaking in education (pp. 159–194). 81st Yearbook of the National Society for the Study of Education. Chicago: University of Chicago Press. ■ Fullan, M. (1985). Change processes and strategies at the local level. The Elementary School Journal, 85 (3), 391–421. https://doi.org/10.1086/461411 ■ Fullan, M. (2002). The change. Educational Leadership , 59(8), 16–20. ■ Ganon-Shilon, S., y Schechter, C. (2017). Making sense of school leaders’ sense-making. Educational Management Administration y Leadership, 45 (4), 682–698. https://doi. org/10.1177/1741143215617942 ■ Gawlik, M. (2015). Shared sense-making: How charter school leaders ascribe meaning to accountability. Journal of Educational Administration, 53 (3), 393–415.
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