Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía
Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 64 Skulmowski, A., y Xu, K. (2021). Understanding cognitive load in digital and online learning: A new perspective on extraneous cognitive load. Educational Psychology Review . https://doi.org/10.1007/s10648-021-09624-7 Sweller, J. (2010). Interactividad de elementos y carga cognitiva intrínseca, extraña y germana. Educational Psychology Review, 22 , 123 – 138. Uspenski, I., y Guga, J. (2022). Embodying metaverse as artificial life: At the intersection of media and 4E cognition theories. Philosophy and Society, 33 (2), 326 – 345. Van Merriënboer, J., y Sweller, J. (2010). Teoría de la carga cognitiva en la educación de profesionales de la salud: Principios y estrategias de diseño. Medical Education, 44 (1), 85 – 93. Wei, X., Weng, D., Liu, Y., y Wang, Y. (2015). Teaching based on augmented reality for a technical creative design course. Computers & Education, 81 , 221 – 234. Zhang, Y., Luo, H., Liu, Y., y Cheng, W. (2023). Is the metaverse better than videoconferencing for promoting social presence and learning engagement? En Proceedings of the International Conference on Intelligent Education and Intelligent Research (pp. 1 – 5). Agradecimientos Agradecemos al apoyo financiero de los proyectos Fondecyt Regular N°1231136 y N°1191891, así como a la Dra. María Graciela Badilla, investigadora responsable de ambos proyectos, cuya guía y liderazgo han sido fundamentales para el desarrollo de esta investigación.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=