Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía
Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 62 Referencias Altmeyer, K., Kapp, S., Thees, M., Malone, S., Kuhn, J., y Brünken, R. (2020). The use of augmented reality to foster conceptual knowledge acquisition in STEM laboratory courses — Theoretical background and empirical results. British Journal of Educational Technology, 51 (3), 611 – 628. https://doi.org/10.1111/bjet.12900 Alliende, F., Condemarín, M., y Milicic, N. (2004). Prueba CLP formas paralelas: Manual para la aplicación de la prueba de comprensión lectora de complejidad lingüística progresiva: 8 niveles de lectura . Ediciones Universidad Católica de Chile. Andrade-Lotero, L. (2012). Teoría de la carga cognitiva, diseño multimedia y aprendizaje: Un estado del arte. Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, 5 (10), 75 – 92. Cabero-Almenara, J., Llorente-Cejudo, C., y Martín-Párraga, L. (2023). Carga cognitiva y realidad mixta (aumentada y virtual). Hachetetepé: Revista científica de educación y comunicación, 27 , e2206. https://doi.org/10.25267/Hachetetepe.2023.i27.2206 Cheng, K., y Tsai, C. (2013). Affordances of augmented reality in science learning: Suggestions for future research. Journal of Science Education and Technology, 22 (4), 449 – 462. Frederiksen, J., Sørensen, S., Konge, L., Svendsen, M., Nobel-Jørgensen, M., Bjerrum, F., y Andersen, S. (2020). Cognitive load and performance in immersive virtual reality versus conventional virtual reality simulation training of laparoscopic surgery: A randomized trial. Surgical Endoscopy, 34 (3), 1244 – 1252. Howard, M. C., Gutworth, M. B., y Jacobs, R. R. (2021). A meta-analysis of virtual reality training programs. Computers in Human Behavior, 121 , 106808. https://doi.org/10.1016/j.chb.2021.106808 Klepsch, M., Schmitz, F., y Seufert, T. (2017). Development and validation of two instruments measuring intrinsic, extraneous, and germane cognitive load. Frontiers in Psychology, 8 . https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.01997
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=