Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía
Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 39 Referencias Canlas, I. P., Picardal, M. T., y Picardal, J. P. (2024). Explaining astronomy teaching self- efficacy among pre-service teachers. International Journal of Science Education , 1- 22. https://doi.org/10.1080/09500693.2024.2385760 Carmona Hernández, R. A., Nuñez Guerra, A., y Pascual Sánchez, Y. R. (2023). Enfoque interdisciplinario: desafío de la preparación del profesor de la educación superior. Opuntia Brava, 15 (2), 52 – 62. Czerniak, C. M., Weber, W., Sandmann, A., y Ahern, J. (1999). A literature review of science and mathematics integration. School Science and Mathematics, 99 (8), 421 – 430. Hargreaves, A. y Fullan, M. (2015). Professional Capital: Transforming Teaching in Every School . Teachers’ College Press . Hurley, M. M. (2001). Reviewing integrated science and mathematics: The search for evidence and definitions from new perspectives. School Science and Mathematics, 101 (5), 259 – 268. Kızkapan, O., Nacaroğlu, O., y Kırmızıgül, A. S. (2023). Pre - service science teachers’ epistemic beliefs, nature of science views, and beliefs in pseudoscience. Science & Education , 1-18. Marsh, D. (1994). Bilingual Education y Content and Language Integrated Learning . International Association for Cross-Cultural Psychology, Paris. Ministerio de Educación (2019). Bases curriculares 3° y 4° medio . Ministerio de Educación. Ministerio de Educación (2024). Bases Curriculares Ciencias Naturales. 1°básico a 2°medio. Propuesta de actualización para consulta pública 2024 . Ministerio de Educación. Molina Guti é rrez, T. J. De., Luzardo Mart í nez, H., Burbano Pijal, D. C., y Burbano Garc í a, L. H. (2023). La integraci ó n de lo fragmentado: enfoque interdisciplinario y proyectos integradores. Revista Conrado, 19 (93), 272 – 279.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=