Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía
Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 339 Referencias Blackmore, J. (2017). ‘In the Shadow of Men’: The Historical Construction of Educational Administration as a ‘Masculinist’ Enterprise. En J. Blackmore & J. Kenway (Eds.), Gender Matters in Educational Administration and Policy (pp. 27.48). Routledge. Bush, T., Kirezi, J., Ashford, R. y Glover, D. (2022). School leadership and gender in Africa: A systematic overview. Research in Educational Administration & Leadership, 7 (4), 680-712. https://doi.org/10.30828/real.1159040 Carrasco, A, y Barraza, D. (2021). Una aproximación a la caracterización del liderazgo femenino: el caso de directoras escolares chilenas. Revista mexicana de investigación educativa, 26 (90), 887-910. Coleman, M. (2020). Women leaders in the workplace: perceptions of career barriers, facilitators and change. Irish Educational Studies, 39 (2), 233 – 253. Concha, R., y Carrasco, A. (2024). Liderazgo escolar en perspectiva de género. En M. Matarranz (Ed.), Pedagogías Feministas. Reflexiones para la igualdad de género en la escuela (pp. 115-128). Dykinson. Page, M., Moher, D., Bossuyt, P., Boutron, I., Hoffmann, T., Mulrow, C. et al. (2021). PRISMA 2020 explanation and elaboration: updated guidance and exemplars for reporting systematic reviews. Research Methods and Reporting, 372 (160), 1-36. https://doi.org/10.1136/bmj.n160 Torres, M., y Villagra, C. (2023). Pedagogical leadership and gender: the obstacles that female school directors face in Southern Chile . School Leadership & Management. https://doi.org/10.1080/13632434.2023.2262500
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=