Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía

Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 19 Referencias Cleveland, B., & Fisher, K. (2014). The evaluation of physical learning environments: A critical review of the literature. Learning Environments Research , 17(1), 1 – 28. Córdova-León, K., & Fernández-Huerta, L. (2019). Percepción del estudiante sobre el entorno educativo clínico en asignaturas prácticas en programas académicos de salud: Revisión bibliográfica. Revista Educación las Américas: REA . Cresswell, J. (2015). Diseño de investigación: Enfoques cualitativo, cuantitativo y con métodos mixtos (4ª ed.). Sage Publications. Daza, O. (2018). Consideraciones sobre una idea de habitar espacios reflexivos bajo el mundo hipermoderno. Revista de Arquitectura , 23(34). Domínguez, C. (2018). Instrumentos para la evaluación del clima de aprendizaje en residencias médicas: Síntesis de la evidencia a la luz de las definiciones psicométricas. Educación Médica , 19(6), 335 – 349. du Toit-Brits, C. (2020). Unleashing the power of self-directed learning: Criteria for structuring self-directed learning within the learning environments of higher education institutions. Africa Education Review , 17(2), 20 – 32. Espiritu, E., TenHaken-Riedel, J., Brown, R., Frame, R., Adam, J., Koch, A., & Lemmonds, T. (2020). Incorporating spirituality into graduate health professions education. Christian Higher Education , 19(4), 254 – 271. Hashmi, A., Bennett, A., Tajuddin, N., Hester, R., & Glenn, J. (2021). Qualitative exploration of the medical learner’s journey into correctional health care at an academic medical center and its implications for medical education. Advances in Health Sciences Education , 26(2), 489 – 511. Lippman, P. (2010). Can the physical environment have an impact on the learning environment? CELE Exchange, Centre for Effective Learning Environments, 2010(13). OECD Publishing.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=