Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía
Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 148 Referencias Barrett, L. F. (2017). The theory of constructed emotion: An active inference account of interoception and categorization. Social Cognitive and Affective Neuroscience, 12 (1), 1 – 23. https://doi.org/10.1093/scan/nsw154 Currículum Nacional de Chile. (2020). Bases curriculares de la educación media: Habilidades . Ministerio de Educación de Chile. Gilbert, D. T. (1991). How mental systems believe. American Psychologist, 46 (2), 107 – 119. https://doi.org/10.1037/0003-066X.46.2.107 Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C., y Baptista Lucio, P. (1997). Metodología de la investigación . McGraw-Hill. Flick, U. (2015). El diseño de la investigación cualitativa . Morata Klein, F. (1939). Elementary mathematics from an advanced standpoint. Part I: Arithmetic, algebra, analysis. Part II: Geometry (E. R. Hedrick & C. A. Noble, Trans.). Dover Publications. (Trabajo original publicado en 1908) Plutchik, R. (1980). A general psychoevolutionary theory of emotion. En R. Plutchik & H. Kellerman (Eds.), Theories of emotion (pp. 3 – 33). Academic Press. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-558701-3.50007-7 Universidad de Chile. (2021). Modelo educativo de la Universidad de Chile . Universidad de Chile. https://www.uchile.cl/modeloeducativo Universidad de Chile, Facultad de Ciencias. (s. f.). Programa de curso: Introducción al cálculo . Universidad de Chile.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=