Libro de Actas. 2° Congreso de Educación y Pedagogía
Libro de Actas 2° Congreso de Educación y Pedagogía de la Universidad de Chile. CEDUP 2025 Santiago, Chile 15-17 enero 2025 136 Referencias American Psychological Association Zero Tolerance Task Force. (2008). Are zero tolerance policies effective in the schools? An evidentiary review and recommendations. American Psychologist, 63 (9), 852 – 862. https://doi.org/10.1037/0003-066X.63.9.852 Bellei, C., y Pérez, L. (2000). Educación y equidad en Chile . Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo (PNUD). Cleary, H. M. D., Thompson, M., y Winter, R. (2024). Exclusionary discipline and student outcomes: A global perspective. Journal of School Psychology, 96 , 102191. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2023.102191 Defensoría de la Niñez. (2022). Informe anual 2022 . Defensoría de la Niñez de Chile. https://www.defensorianinez.cl Defensoría de la Niñez. (2024). Informe anual 2024 . Defensoría de la Niñez de Chile. https://www.defensorianinez.cl Guber, R. (2011). La etnografía: Método, campo y reflexividad . Siglo XXI Editores. Murphy, D. (2022). School discipline and the right to education. Educational Review, 74 (2), 215 – 232. https://doi.org/10.1080/00131911.2020.1770145 Parker, C., Paget, A., Ford, T., y Goodman, R. (2016). Exclusion from school and mental health: A systematic review. Child and Adolescent Mental Health, 21 (4), 205 – 215. https://doi.org/10.1111/camh.12119 Rivera, C. (2012). Disciplina escolar y exclusión en América Latina . Universidad Nacional de Colombia. Rocque, M. (2010). Office discipline and student behavior: A review of quantitative studies. Journal of Applied Research on Children, 1 (1), 1 – 22. https://digitalcommons.library.tmc.edu/childrenatrisk/vol1/iss1/27 Rumberger, R. W. (2011). Dropping out: Why students drop out of high school and what can be done about it . Harvard University Press.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=