El liceo en tiempos turbulentos: ¿Cómo ha cambiado la educación media chilena?

70 Cristian Bellei, Mariana Contreras, Juan Pablo Valenzuela, Xavier Vanni, Claudio Allende R eferencias Bellei, C., Valenzuela, J., Vanni, X. & Contreras, D. (2014). Lo aprendí en la escuela. ¿Cómo se logran procesos de mejoramiento escolar? LOM ediciones. Bellei, Cristián; Morawietz, L; Valenzuela, J.P; y Vanni X. (2019). Critical Issues for the Study of School Improvement: Contributions from a Research Program in Chile. En The SAGE Handbook of School Organization (edited by Michael Connolly, David H. Eddy-Spicer, Chris James and Sharon D. Kruse). London: Sage Publications. Bellei, Cristián; Morawietz, L; Valenzuela, J.P; y Vanni X. (2015). Nadie dijo que era fácil. Escuelas efectivas en sectores de pobreza, diez años después . LOM ediciones, Universidad de Chile. Bryman, A. (2012). Social research methods . Oxford University Press. Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquirí & Research design. Choosing among five approaches . Sage Publications. George, A. L. & Bennett, A. (2005). Case studies and theory development in the social sciences . The MIT Press. Stake, Robert E. (1998). Investigación con estudio de casos . Ediciones Morata. Valenzuela, J.P., Bellei, C. & Allende, C. (2016). Measuring systematic long-term trajectories of school effectiveness improvement. School Effectiveness and School Improvement ; v. 27, 4.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=