Chile desbordado. Tensiones, resistencias y construcciones colectivas en el siglo XXI
- 141 - Hugo Sir Conrad, P., y Potter, D. (2000) . From hyperactive children to ADHD adults: Observations on the expansion of medical categories. Social Pro- blems , 47 (4), 559–582. Corcuff, P. (2013). Las nuevas sociologías: Construcciones de la realidad so- cial . Alianza Editorial. Cottet, P., Béliard, A., y Nakamura, E. (2019) . Presentation—Concepts, tra- jectories, and approaches to “agitation” and “non-conforming chil- dren”: Social and cultural experiences in Brazil, Chile and Fran- ce. Saúde E Sociedade , 28 (1), 6–11. https://doi.org/10.1590/S0104- 12902019000001 Cova, F., Rincón, P., Grandón, P., Saldivia, S., y Vicente, B. (2017) . Sobrediag- nóstico de trastornos mentales y criterios diagnósticos del DSM: La perspectiva de Jerome Wakefieldx. Revista Chilena De Neu- ro-Psiquiatría , 55 (3), 186–194. https://doi.org/10.4067/s0717- 92272017000300186 Douglas, V. (1972). Stop, look and listen: The problem of sustained attention and impulse control in hyperactive and normal children. Canadian Journal of Behavioral Sciences , 4 (4), 259–282. Foucault, M. (1993). The archaeology of knowledge and the discourse on lan- guage . Barnes y Noble. Foucault, M. (2005). La voluntad de saber . Siglo XXI. Foucault, M. (2008). La hermenéutica del sujeto: Curso en el Collège de Fran- ce (1981-1982) . Fondo de Cultura Económica. Foucault, M. (2012). Historia de la sexualidad: El uso de los placeres . Siglo XXI. Fox, R., Lidz, V., y Bershady, H. (Eds.). (2005) . After Parsons: A theory of so- cial action for the twenty-first century . Russel Sage Foundation. Fuster, N. (2013). El cuerpo como máquina: La medicalización de la fuerza de trabajo en Chile (1st ed.). CEIBO Ediciones. Illich, I. (2015). Némesis médica: La expropiación de la salud . Facsimile Pu- blisher. Lakoff, A. (2000). Adaptative will: The evolution of attention deficit disor- der. Journal of the History of the Behavioral Sciences , 36 (2), 149–169.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=