Innovación social y pública: experiencias y aproximaciones a la complejidad contemporánea
CAPÍTULO IV. Innovación en el contexto escolar Experiencias y aproximaciones a la complejidad contemporánea INNOVACIÓN SOCIAL y PÚBLICA 398 Science Education Standards: A guide for teaching and lear- ning. The National Academies Press. Charpak, G., Léna, P., y Quéré, I. (2006). Los niños y la ciencia. La aventura de “La mano en la masa”. Siglo Veintiuno Editores. Argentina. Creswell, J. W. (2005). Educational Research. Planning, Con- ducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (Second). Pearson Merril Prentice Hall. Devés, R., y López, P. (2007). International Handbook of School Effectiveness and Improvement (T. Towsend, Ed.). Springer In- ternational Handbooks of Education. Springer. DuFour, R., y Eaker, R. (2002). Professional learning commu- nities at work. Best practices for enhacing student achieve- ment. Association for Supervision and Curriculum Development, Virginia. Solution Tree. Duschl, R. A., Schweingruber, H. A., y Shouse, A. W. (2007). Taking Science to School. Learning and Teaching Science in Grades K-8. The National Academies Press. Fullan, M. (2007). The new meaning of Educational Change (4th ed.). Teachers College Press, Coloumbia University. Fullan, M., Cuttress, C., y Kilcher, A. (2005). Eight Forces for Leaders of Change. Galvez, G. (2006). Jugyokenyu Lesson Study. Estudio de una lección. En Seminario Internacional de Educación Continua. Universidad de Chile. Global Education Resources: Makato Yashida. (s. f.). http:// www.globaledresources.com Harlen, W. (2000). Teaching, Learning and Assessing Science. Paul Chapman Publishing Ltd. Harlen, W. (2003). Enseñanza y aprendizaje de las ciencias. Harlen, W. (2012). Principios y Grandes Ideas en Educación en Ciencias. Academia Chilena de Ciencias.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=