Huella y presencia (tomo V)

Hl'ELIA Y l'RESENCIA V 17. Swick HM.. Szenas P.. Danoff., Whitcomb ME.- Teaching professionalism in undergraduate medica! education. JAMA. 1999; 282: 830- 2. 18. Pellegrino ED.. Hart RJ. . Henderson SR, Loeb SE.. Edwards G.- Relevance and utility of courses in medica! ethics. A survey of physicians perception.JAMA 1985; 253: 49- 53. 19. Davis D., Thomson O'Brian MA.. Freemantle N., et al.- Impact of formal continuing education in physician behavior or health care outcomes ? JAMA. 1999; 282: 867 - 74. 20. Mistral G. El prestigio de las profesiones. Cuad. M~d. Soc. 1994; XXV; 81-82 21. Edwards N. Kornacki MJ., Silversin J.· Unhappy doctors: what are the causes and what can be done ? BMJ 2002; 324: 835-8. 22. Ludmerer KM.- Instilling professionalism in medica! education. JAMA. 1999; 282:881-2 23. ALANAM.- Deshumanización de la medicina y bioética. Fondo Edi- torial CCE. Ecuador. 1998. 24. Hafferty FW.• Franks R.- The hidden curriculum, ethics teaching, and the structure of medica! education. Acad. Med. 1994; 69: 861 - 71. 25. W1ight SM. CarreseJA.- Serving as a physician role model for a diverse populalion ofmedica! learners. Acad. Med. 2003; 78: 623 - 8. 26. Wood DL.- Educating physicians for the 21" Century. Acad. Med. 1998; 73: 1280 - l. 27. Gracia D.- Profesión médica, investigación yjusticia sanitaria. Etica y Vida 4. Ed El Buho Ltda. Santa Fe de Bogotá. 1998. 28. Chuaqui C. Dagnino J.· Manual de terminología médica latina. Ed. Universidad Católica de Chile. 2000. 29. Tratados Hipocráticos.Juramento. Biblioteca Clásica Gredos 63. Ma- drid. España. 1983 30. Duties of the doctor. General Medica! Council. U.K. 3• ed. Mayo, 2001. 31. Decálogo de la Buena Práctica Médica. Colegio Médico de Chile A.G. 27/05/1999. 32. Thompson J N.- Moral Imperatives for Academic Medicine. Acad. Med. 1997; 72: 1037 - 42 33. Epstein RM.- Mindful Practice. JAMA. 1999; 282: 833 - 9. 116

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=