Estudios en homenaje a Alfredo Matus Olivier. Volumen II
– 747 – De creencias y actitudes a reflexividad: transiciones... • Héctor Muñoz Cruz Baquero, Ricardo. 1997. Vygotsky y el aprendizaje escolar. Buenos Aires: Aique Grupo Editor, segunda edición. Bastardas i Boada, Albert. 1997. Contextos i representacions en els contactes linguístics per decisió política: substitució versus diglòssia desde la perspectiva de la planetarització, http://www.teluq.uquebec.ca/diverscite/SecArtic/Arts/97/0997ab0/esp.htm . Consultado 15 de junio de 2005. Bierbach, Christine. 1983. Aproximacions a la significacio de les actituds linguistiques: des estudis de cas. Treballs de sociolingüística catalana 5: 93-118. Valencia. Bradac, J. J. 1990. Language attitudes and impression formation. En H. Giles andW. P. Robinson (eds.). Handbook of Language and Social Psychology . Wiley, Chichester, pp. 387-412. Breuer, Franz, Katja Mruck, Wolff-Michael Roth. 2002. Subjectivity and Reflexivity: An Introduction. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal] 3 (3). Available at: http://www.qualitativeresearch . net/ fqs/ fqs-eng. htm. Consultado 27 de octubre de 2005. Bronckart, Jean-Paul. 2004. Construction des connaissances et types de discourse. San Sebastian, Universidad del País Vasco, Conferencia, Ms. Brown, Rupert. 1998. Prejuicio Su psicología social. Madrid: Alianza editorial. Bruner, Jerome . 2006. Actos de significado. Más allá de la revolución cognitiva. Madrid: Alianza Editorial, 7ª edición. Bruner, J. & R. Tagiuri. 1954. The perception of People. En G. Lindzey (ed.). Handbook of social psychology , vol. 2. Cambridge: Addison-Wesley, pp. 634-654. Burkhardt, Jacob. 1985. La cultura del Renacimiento en Italia . Madrid: Editorial Sarpe. Cantril, H & G. Allport. 1935. The Psychology of Radio . New York: Harper. Cargile, A. C., Howard Giles, Ellen B. Ryan and James J. Bradac. 1994. Language attitudes as a social process: a conceptual model and new directions. Language & Communication, Vol. 14, N º 3, Pergamon, pp. 211-236. Dagognet, Franҫois. 2004. La subjectivité. Paris: Les Empệcheurs de penser en rond, Le Seuil. Dennett, Daniel. 2004. La evolución de la libertad. Barcelona: Paidós Transiciones. ________ 1996. Kinds of Minds. Toward an understanding of consciousness. NewYork: Basic Books. A member of the Perseus Books Group. Dittmar, Norbert & Brigitte Schlieben-Lange (eds.). 1982. Die Soziolinguistik in Romanisch sprachigen Ländern (La sociolinguistique dans les pays de langue romane ). Tübingen: Gunther Narr Verlag. Dortier, Jean-François. 2004. L’homme, cet étrange animal…Aux origins du langage, de la culture et de la pensée. Paris: Éditions Sciencies Humaines. Engeström, Yrjö. 1987. Learning by expanding: An activity-theoretical approach to developmental research . Helsinki: Orienta-Konsultit. Faux, Robert. 2007. Introduction. En César Cisneros-Puebla. The deconstructive and Reconstrutive Faces of Social Construction. Kenneth Gergen in Conversation with César Cisneros. With an introduction by Robert Faux. Forum Qualitative Sozialforschung 9, art. 20. http://www.qualitative -research. net/fqs-texte/1-08/08-1-20-e.htm . Consultado 18 de octubre de 2007. Ferguson, Charles A. 1984. Diglosia. En P. Garvin & Yolanda Lastra (eds.). Antología de estudios de etnolingüística y sociolingüística. México: Instituto de Investigaciones Antropológicas, UNAM, pp. 247-265. Fink, Anne Sofie. 2000. The Role of the Researcher in the Qualitative Research Process. A Potential Barrier to Archiving Qualitative Data. Forum Qualitative Sozialforschung/ Forum: Qualitative Social Research [On-line Journal], 1 (3). Available at: http://qualitative- research.net/fqs/fqs-eng.htm. Consultado 9 de noviembre de 2005. Fishbein, Martin. 1966. The relationships between belief, attitude and behavior. En S. Feldman (comp.). Cognitive consistency . New York: Academic Press, pp. 200-226. Fishman, Joshua. 1969. Bilingualism in the Barrio. Modern Language Journal 53: 3 y 4.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=