Ecos de la Revolución Pingüina: avances, debates y silencios en la reforma educacional
L A S ELECCIÓN E SCOLAR 361 Gallego, F. y Hernando, A. (2009). School Choice in Chile: Looking at the demand side . Documento de Trabajo Nº 356, Instituto de Economía, Pontificia Universidad Católica de Chile, ISSN (edición electrónica) 0717-7593. García Huidobro, J. E. (2007). Desigualdad educativa y segmentación del sistema escolar. Consideraciones a partir del caso chileno. En: Brunner J. J. y Peña, C. (Coords.) La reforma del sistema escolar. Santiago: Universidad Diego Portales. García, C. y Paredes, R. (2009). Reviewing the educational gap: good results in vulnerable groups , (en preparación). Hsieh, C. y Urquiola, M. (2006). When school compete, how do they compete? An assessment of Chile´s nationwide school voucher program. En: Journal of Public Economics . Jenkins, S.; Micklewright, J. y Schnepf, S. (2008). Social segregation in secondary schools: how does England compare with other countries? En: Oxford Review of Education , vol. 34, Nº 1, pp. 21-37. Kemp, J. (2002). First Refusal. En: Guardian Educaction Supplement . UK.: Tuesday 29, January. LLECE (2008). Los aprendizajes de los estudiantes de América Latina y el Caribe. Segundo estudio regional comparativo y explicativo. Primer reporte, UNESCO. McEwan, P. (2001). The Effectiveness of Public, Catholic, and non-religious private schools in Chile´s voucher system. En: Education Economics , vol. 9 (2), pp. 103- 128. Manzi, J. (2007). Selección de estudiantes en el sistema escolar chileno: ¿la buena edu- cación debe ser sólo para los mejores? En: Brunner J. J. y Peña, C. (Coord.) La reforma del sistema escolar . Santiago: Universidad Diego Portales. Marsh, H. W.; Trautwein, U.; Ludtke, O. y Köller, O. (2008). Social comparison and big-fish-little-pond effects on self-concept and other self-belief constructs: Role of generalized and specific others. En: Journal of Educational Psychology , Nº 100, pp. 510-524. Mena, P. (2002). Social representations of parental choice in education. An exploratory study with parents at a West-Midlands secondary school , Institute of Education, University of Warwick. Mizala, A.; Romaguera, P. y Urquiola, M. (2006). Socioeconomic Status or Noise? Tradeoffs in the Generation of Shool Quality Information. En: Journal of Deve- lopment Economics . OCDE (1994). School: a Matter of Choice . Paris: Centre for Educational Research and Innovation.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=