Ecos de la Revolución Pingüina: avances, debates y silencios en la reforma educacional

H ARALD B EYER • C AROLINA V ELASCO 224 Ossa Santa Cruz, J. L. (2007). El Estado y los particulares en la educación chilena: 1888-1920. En: Estudios Públicos , Nº 106, otoño. Sakura, F. (2007). School monitoring and quality assurance in the New Zealand school system. En: Educational Research for Policy and Practice 6, pp. 229-234. Sanders W. y Rivers, J. (1996). Cumulative and residual effects of teachers on future student academic achievement. University of Tennessee Value-Added Research Assessment Center. Schuetz, G.; Heinrich, U. y Woessmann, L. (2008). Education Policy and Equality of Opportunity. En: Kyklos , vol. 61 Nº 2. Sistema Nacional de Información Municipal, SINIM (2009). www.sinim.cl. International Association for the Evaluation of Educational Achievement (1999, 2003, 1999). Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS), timss. bc.edu. Velasco, C. (2008). El proyecto de ley general de educación y los temas pendientes. En: Serie de informe social , Nº 114, Libertad y Desarrollo. Woessmann, L. (2007). International Evidence on School Competition, Autonomy and Accountability: A Review. En: Peabody Journal of Education , vol. 82 Nº 2-3.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=