Ecos de la Revolución Pingüina: avances, debates y silencios en la reforma educacional
U NA E DUCACIÓN P ÚBLICA MÁS E FECTIVA . ¿L OS Á RBOLES NO D EJAN V ER EL B OSQUE ? 221 Referencias Aedo-Richmond (2000). La Educación Privada en Chile: un estudio histórico-analítico desde el período colonial hasta 1990 . Santiago: Ril Editores. Aho, E.; Pitkanen, K. y Sahlberg, P. (2006). Policy Development and Reform Prin- ciples of Basic and Secondary Education in Finland since 1968. En: Education Working papers series 2, Banco Mundial. Anderson, M.; Gronn, P.; Ingvarson, L.; Jackson, A.; Kleinhenz, E.; Mckenzie, P.; Mul- ford, B. y Thornton, N. (2007). Australia: country background report. Australian Council for Educational Research. Arimoto, M. y Knipprath, H. (2007). The impact of education reform on the quality assurance system in Japan. En: Educational Research for Policy and Practice 6, pp. 205-217. Barber, M. (2009). Presentación en seminario organizado por Fundación Chile, 6 de enero. Barros Arana, D. (2003). Un Decenio de la Historia de Chile (1841-1851) . Reedición Tomo I. Santiago: Ediciones del Instituto de Historia de la PUC, 2003. Bendor, J.; Bordoff, J. y Furman, J. (2007). An Education Strategy to Promote Oppor- tunity, Prosperity, and Growth. The Brookings Institution, febrero. http://www. brookings.edu/views/papers/200702education.pdf. Berry, C. (2006). School Consolidation and Inequality, Brookings Papers on Educa- tion Policy Conference: What do we know about the effects of school size and class size?, mayo, pp. 22-23. Beyer, H. (2000). Entre la autonomía y la intervención: las reformas de la educación en Chile. En: Larraín, F. y Vergara, R. (Eds.) La Transformación Económica de Chile . Santiago: Centro de Estudios Públicos. Beyer, H. (2007). Algunas notas sobre selección. En: Brunner, J. J. y Peña, C. (Eds.) La Reforma Escolar: Algunos aportes al debate . Universidades Adolfo Ibáñez y Diego Portales, Santiago. Beyer, H. (2008). Más financiamiento en educación y un mejor diseño de la subven- ción. En: Bellei C., Contreras, D. y Valenzuela, J. P. (Eds.) La Agenda Pendiente en Educación . Santiago: CIAE, Universidad de Chile y UNICEF.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=