Mejorar la educación : aprendizajes desde la investigación educativa
Alejandra Falabella 216 Bellei,C. y Pérez,C. (2016).Democratizar y tecnificar la educación. La reforma educacional de Eduardo Frei Montalva. En Carlos Hunneus y Javier Couso, Eduardo Frei Montalva: un gobierno reformista. A 50 años de la «Revolución de la Libertad ». Santiago: Universitaria. Campos, J., Corbalán, F. e Inzunza, J. (2015). Mapping neoliberal reform in Chile: following the development and legitimation of the Chi- lean system of school quality measurement. En W. Au y J. J. Ferrare (Eds.), Mapping corporate education reform (pp. 106-125). Nueva York: Routledge. Carrasco, A. y Fromm, G. (2016). How local market pressures shape leadership practices: evidence from Chile. Journal of Educational Administration and History , 48 (4), 290-308. Corvalán, J., Carrasco, A. y García-Huidobro, J. E. (Eds.). (2016). Mercado escolar y oportunidad educacional. Libertad, diversidad y desigual- dad. Santiago: Universidad Católica. Darling-Hammond, L. (2010). Teaching and educational transformation. En A. Hargreaves, A. Lieberman, M. Fullan y D. Hopkins (Eds.), Second international handbook of educational change (pp. 505-520). Nueva York: Springer Science+Business Media. de la Vega, L. (2015). Accountabilty y mejoramiento educativo: análisis de experiencias internacionales. Educação&Realidade , 40 (1), 275-298. DIPRES. (2018). Ley de Presupuestos año 2018. Ministerio de Educación, Agencia de la Calidad de la Educación . Santiago: Ministerio de Hacienda, Dirección de Presupuesto. Dumay, X., Cattonar, B., Maroy, C. y Mangez, C. (2013). The local institu- tionalization of accountability in education: Network and bureau- cratic modes of implementation. International Journal of Sociology of Education , 2 (2), 99-141. Falabella, A. (2014). The performing school: Effects of market & accoun- tability policies. Education Policy Analysis Archives , 22 (51). Recu- perado de http://epaa.asu.edu/ojs/article/view/1315 Falabella, A. (2015). El mercado escolar en Chile y el surgimiento de la nueva gestión pública: el tejido de la política entre la dictadura neoliberal y los gobiernos de la centroizquierda (1979 a 2009). Educação & Sociedade , 36 (132), 699-722.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Mzc3MTg=